♥تو چــــــــــی؟! - عشـــقولانــه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

♥تو چــــــــــی؟! - عشـــقولانــه


خانه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها :: 
209804

:: بازدید امروز :: 
7

:: بازدید دیروز :: 
12

:: آرشیو ::

دل نوشته
اسرار ازدواج موفق
خاطرات
زمستان 1385
پاییز 1385

:: پیوندهای روزانه::

:: درباره خودمان ::

♥تو چــــــــــی؟! - عشـــقولانــه
ریحــــانه و مهدی
یه زوج طلبه و به نظر خودمون خوشبخت که می خوایم از عشقولانه های زندگی براتون بگیم تا هر چه شیرین تر در کنار هم زندگی کنید.

:: اوقات شرعی ::

:: لوگوی وبلاگ :: 

♥تو چــــــــــی؟! - عشـــقولانــه

:: دوستان ما ::

آخوندها از مریخ نیامده اند!!
عمره دانشجویی-2 واحد
طوطی خوشگله*سرمه چشم*
آواز قو
طلبه‏ای از نسل سوم
فقـــــیه (یه وب ولایـــــــتی)
صفحات انتظار در فراق گل نرگس
گلنار

کلرجــــــــــــــــی من
دل تنگی ‏های یک طلبه

:: لوگوی دوستان ما ::



















:: خوابم یا بیدار::

یــــاهـو

:: اشتراک در خبرنامه ::

 

:: نوای وبلاگ ::

85/7/27 ::  3:0 صبح


یادم رفته بود مطلب قبل رو کامل کنم یکی از گل گفته های خانوم خونه رو جا گذاشتم...می گفتش:من تا وقتی که جواب مثبت به آقای خونه نداده بودم، ایشونو ندیده بودم... در واقع اول جواب دادم، بعدش دیدمشون... آخه نذر کرده بودم با چشم ظاهر ایشونو نپسندم، می خواستم دل کار خودشو بکنه...یه چیز جالب تر که خانوم خونه گفتن، این بود:(من ایشونو قبل از این که ببینم تو خواب دیده بودم،(ولی فکر نمی کردم خوابم صحت پیدا کنه) با اون لباس نوک مدادی، توی گلزار شهدای... و اولین بار که دیدمشون جا خوردم. آخه همون لباسه تنشون بود و توی گلزار شهدا)
من چی دارم بگم، تو چی داری بگی؟... بعضی وقتا توش می مونم، از قانع بودن بعضیا و از بی انصافی بعضیای دیگه...
ببین چقده نیتا مهمّن، که روز قیامتم با اون محشور می شیم... اینو از روی سنگ قبر یه شهید نوشتم، بد نیست بخونیش، حتما به دردت می خوره:

گــــر در طلب گوهـــــــــر کانی، کانی               گر زنده ی بوی وصــــــــل جانی، جانی
فی الجمله حدیث مطلق از من بشنو                هــــر چــــیز که در جســــتن آنی، آنی

می خواد بگه ارزش تو به اندازه ی اون چیزیه که دنبالشی... می خواد هر چی باشه. خدا، پول، مقام، زیبایی، دنیا...
پس خدا هم، خدایی نکرده به همون چیزی که دنبالشی واگذارت می کنه...در این باره هم امام صادق(علیه السلام) می فرمان:اگر مردی با زنی به خاطر جمال یا مالش ازدواج کند، به همین امر واگذار می گردد. ولی اگر برای دینداری بودن با او ازدواج کند، خداوند مال و جمال را نیز نصیبش می گرداند. (تو که شک نداری...)
امروز استاد رو کلاس پرسید: زیبایی چقدر تو ازدواج نقش داره؟ وشما اونو جزء کدوم معیار قرار می دین؟(اصلی یا فرعی)
هر کی یکی چی گفت. منم گفتم: به نظر من هیشکی تو این دنیا نیست که زیبا نباشه. همه خوشگلن، ولی بعضیا خرابش میکنن یعنی سوء استفاده می کنن... یکیو می بینیم که زیبایی خاصی نداره ولی این قده تو دل برویه... یکی ام می بینیم اینقده قشنگه ولی اصلا تو دل نمی ره... و فکر می کنم چیزی جزء ایمان نباشه که زیبایی درون رو به بیرون باز تاب بده ... و چیزی ام جزء گناه نباشه که چهره ی واقعی آدمو رو کنه می گن بعضیا که می افتن تو دایره ی شهوت مردا (هست مث آهن ربا که آهنو جذب می کنه) از زیبایی شون گرفته می شه. چون با یه نگاه یکیو به گناه انداخته... بعد دوباره ادامه دادم: برا هر دلی یه نگار پیدا می شه... ولی من زیبایی رو جزء ملاک فرعی قرار می دم، تو چـــــــــــــــــــــی؟!


نویسندگان : ریحــــانه و مهدی

دل نوشته

عشقولانه های شما ( )